måndag 26 januari 2009

My Networking Life

Klirr Klirr.... Sådär uppdraget slutfört, 2 timmars jobb och en inkomst på 480:- + 125:- tackar.

I´m gone tell you a story....

För ett antal år sedan kom jag i kontakt med ett bolag som marknadsfördes genom nätverksmarknadsföring, eller MLM med ett annat ord. Fick en presentation och jag fastnade för konceptet MLM och beslöt mig för att prova, skaffade lite kunder, gick på någon utbildning, men tyckte det var svårt, lyckades inte motivera mig så jag blev passiv, jag förnyade inte årsavgiften.

Några år senare, närmare bestämt början 2006 blev jag uppringd av en kompis som ville bolla en business av ett nytt bolag som han hade sett, jag följde med på en presentation, tyckte det var ett riktigt bra koncept och bra idéer så jag beslöt mig för att köra, vi kallar bolaget "N". Vi var på utbildningar med riktigt bra utbildare och motivatörer, skaffade kunder och distributörer, vi tjänade lite pengar och var på konvent, livet var gott. Första produkten var riktigt bra, världsklass, men huvudprodukten blev försenad och när den väl dök upp så var det en andra klassens produkt vilket medförde att kunderna uteblev, vilket i sin tur gjorde att "lönen" samt motivationen minskade, harvade på i slowmotion, bolaget gick i dvala men rullade sakta på.

På vårkanten 2007 blev några av oss från "N" medbjudna på en visning av ett bolag "A" som varit i drift några år, konceptet var lysande och bevisligen fungerande, vi beslöt oss för att hoppa på. Vi drog till Prag med bussar för träff med ägare och medarbetare. Sommaren kom och inkomster byggdes upp, livet lekte. Momentum... Hösten 2007 drog en stor skara till Karibien i 10 dagar, vilken resa, helt underbar. Allt var frid och fröjd, glada medarbetare, stora inkomster byggdes, men vid slutet 2007 tog bolaget ett beslut att ändra inriktning, HUGE MISTAKE, nya inriktningen såg lovande ut, men blev en flopp, om det beror på okunskap, dåligt styre eller för stort penga utflöde skall jag låta vara osagt, men inkomsterna till oss slutade iallafall att komma. Depp... Depp... Depp...

Var passiv hela 2008, funderade och slickade såren. Nu är allt bra igen, har taggat mig själv, tittat och lyssnat på motivations film/cd, humöret är nästan på topp och trots dessa nederlag kommer jag troligtvis jobba med MLM igen, älskar nämligen motivationen, konventen, öppna och glada människor, utbildningar, möjligheten till extra inkomster och det goda livet när det fungerar.

Fick förresten mail från bolag "N" häromdagen, det verkar som de vill försöka få i ordning på det, verkar som de skall starta nån typ av kooperativ förening som skall ta tillvara på medlemmarnas intressen. Fortsättning lär väl följa...

Mitt lilla projekt som jag börjat med idag och som skall inbringa lite extra inkomster till oss är en kommande blogg/info sida som jag har skapat, bloggen http://lchf-diet.blogspot.com

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 kommentarer:

Spargrisens Mor sa...

TJUSIGT!!!och ett STORT LYCKA TILL!!!

nonhosonno sa...

Tackar :)