onsdag 15 juli 2009

Vilda Alaska Blåbär


Kom innanför dörren precis, har klippt gräset och jag klarade mig från regnet, när jag ställde in gräsklipparen började det droppa och himlen öppnade sig.

Var inne i byn förut och gjorde lite ärenden samt var på kontoret och pratade lite hälsa och blåbär med min kompanjon, tillsammans planerade vi lite inför morgondagen, vi har en liten informationsträff samt produktvisning i ämnet Alaska blåbär och hälsa :)

Fyra dagar kvar innan jag skall infinna mig på jobbet igen, känns lite sådär måste jag erkänna.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

14 kommentarer:

Fru S sa...

Blåbär som är så gott ;) Jag är på semester på västkusten och här finns det hur mycket som helst i skogen. Funderar på att ge mig ut och plocka lite någon dag. Får väl se om det kan sluta regna någon dag =)

nonhosonno sa...

Ja det är mumms. Det är fullt ute i markerna nu med bär, man får passa på att plocka så man har i vinter :)

Robert - 2k sa...

Jag har tidigare i sommar(vår)planterat 4st buskar med Amerikanska blåbär... och Alaska tillhör ju USA... så då bör mina blåbär vara lika bra som alaska Blåbär...eller? :)

nonhosonno sa...

Robert: Kanon det, stora och goda, vilken sort blev det, har hört att Northblue skall vara friska i smaken.

Trädgårdsodlade och vilda skiljer sig dock åt i Orac värde.

Patrik Berggren sa...

Vad har era produkter för Orac-värde?

Skulle även vara intressant att få komp.planen beskriven, om det är en binär plan, eller en "breakaway"-plan som de äldre MLM-företagen har etc.

nonhosonno sa...

Hej Patrik, javisst, Orac värdet på Sunrise ligger strax under 35000.

http://www.scribd.com/doc/11586425/Brunswick-ORAC-Report

Kompplanen är en unilevel med öppen matris, 10-30% på personliga kunder, 3,5% på din organisations kunder i 7 nivåer, open-line bonus, matching bonus + lite extra ju duktigare man är, riktigt trevlig plan :)

Patrik Berggren sa...

Det är ju inte på de personliga kunderna man "tjänar de stora pengarna" på, utan det är ju genom att bygga en stor organisation.

Ser lite trevligare ut än de äldre företagens "break-away"-planer, binära planer som tvättas stup i kvarten etc.

nonhosonno sa...

Japp, stor organisation, stora pengar. Matching bonusen gör ju gott i kassan :)

Patrik Berggren sa...

Snabbfråga till.

Matrisen är endast öppen i "bredd", inte djup ... vad händer när matrisen är fylld till botten?

Kan vara en "break-away"-plan trots allt, beroende på hur matrisen är byggd, fungerar.

Patrik Berggren sa...

Jo, jag vet. Matchad bonus finns ju även med i det MLM-företag jag är ansluten till, och den kompensationsplanen skulle du se. Den är riktigt trevlig ;)

Matchad bonus ifrån din första avancering i komp.planen, du får tillgodo hela CV hur djupt som helst ... och en massa andra bonusar som kommer inspringande i de ännu högre rankingarna :o)

Matchad Bonus, gjör susen för rejält sköna utbetalningar *LOL*

nonhosonno sa...

Hmm nu sätter du mig lite på pottkanten, men när den blir full med 3279st så öppnar man upp ett "ben" till bara.

Patrik Berggren sa...

Ha, ha ... bra att du får tänka till lite ;P

nonhosonno sa...

:)

Anonym sa...

Nja de fungerar på det sättet att
man får infinity bonus när man kommer några steg upp och når där med ännu större djup plus några procent till, vi kan sponsra medarbetare i djupet och når där med ytterligare 7 nivåer osv...