söndag 25 januari 2009

Plånboken gapar tom!

Investera i trygghet för din familj, kan man läsa på di.se idag, tänkvärt. Skilling Blanco ger sin syn på ekonomisk frihet, Fru Krona på Familjeekonomi funderar på sparande och framtid.

Själv funderar jag på räkningar, tråkigt nog, mycket utgifter men mindre inkomster, det är en skarv i inkomsterna, min fru´s slit i januari visar sig ju först i slutet av februari och a-kassans utbetalning lär väl dröja, mycket kompletteringspapper som efterfrågas där. Krångligt tycker jag. Får hoppas att vi inte skall behöva använda a-kassan så mycket, och det ser ju ut som om frugan får mycket jobb.

Har de senaste månaderna kapat i utgifter, men nu går det inte att kapa mer, de utgifter vi har är de vi behöver för att fungera som familj, dyrt med 2 bilar men nödvändigt. Det som felar som jag ser det just nu är de "skitkrediter" som fortfarande finns kvar, måste bli av med dom, men det går inte fort. I slutet av februari får vi njuta av de sänkta bolåneräntorna :) ett x antal hundralappar blir det, extra slantar att putta in i "skitkrediter".

När det nu inte går att kapa utgjfter mer så är det dax att ta tag i inkomsterna, vi måste alltså öka inkomsterna för att nå vårat mål om ökat sparande, ökad trygghet, ökad framgång och ökad frihet. Har ju taggat mig själv ett bra tag med diverse motivations material, så det är väl dax att göra något utav det, påbörja resan mot högre inkomst.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

Per Penning sa...

Tack! Nu blev jag också motiverad! :)

nonhosonno sa...

Varsågod, skoj att man kan hjälpa till :)