Visar inlägg med etikett fest. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett fest. Visa alla inlägg

söndag 21 juni 2026

Sulky istället för boll


Gårdagens boll var rund åt ena hållet och lite bucklig åt andra, men bara att blicka framåt, ny match nya möjligheter, och igår var vi inte bättre.

Idag skiftar jag fokus och lägger min energi på trav, fina travare möter samman på Kalmars travbana. Ölen står på kylning och raden ligger klar. Ev blir det en liten tur ner till byn och en bit mat innan sändningen drar igång, får se om frugan tycker det är en bra idé :)

Ha en go dag där ute!

lördag 20 juni 2026

Är bollen rund


Ja, bollen är rund, och allt kan hända, tuff match ikväll mot Holland, spännande, hoppas vi kan stå upp mot de oranga. Fotbolls VM och lördag, jag sitter bänkad.

Regn, åska och rusk utanför fönstret, skymning inne, tända lampor och kaffe får sparka igång dagen.

fredag 19 juni 2026

Midsummer


Midsommar, den riktiga starten på den svenska sommaren, så härligt. Sol, värme, grönska och några underbara månader att njuta av.

Idag blir det en tur till mina föräldrar, fira med lite god mat, lax, sill och svenska jordgubbar.

Önskar er en fin dag där ute, och ta det lugnt :)

lördag 13 juni 2026

Sverigeturné



Sabaton ger sig ut på Sverigeturné igen, 21 lite mindre ställen, skoj, såg dom i Göteborg i december 2025, så blir ett konsertbesök i februari 2027, biljetter redan införskaffade genom förköp, ordinarie biljett släpp är nu på måndag. Härligt, kanske 2027 kan bli ett konsert år? 

lördag 6 juni 2026

Sveriges nationaldag


Idag firar vi nationaldagen, 6 juni, Hurra, Hurra, Hurra, Hurra!

Blir en sväng till föräldrarna och äta en sommar bakelse och ta en kaffe. Ikväll troligtvis en kall.

Hur firar du?

torsdag 8 januari 2026

Årets första



Japp årets första bärs öppnad, riktigt gött, lite njutning en torsdagskväll, snöigt o kallt ute. Även årets första konsert inbokad, Mustasch, skall bli skoj, inte sett dem tidigare.

2025 bjöd på tre konsert upplevelser, Iron Maiden Stockholm, Judas Priest Dalhalla Rättvik och Sabaton Göteborg.

Någon annan som bokat in något trevligt för 2026?

onsdag 11 juni 2025

Eddies Dive Bar


Då var det dax, Run to the Hills, The Trooper, Killers, The Number of the Beast, Powerslave

Imorgon går tåget mot huvudstaden, 1:a klass, räkmacka och bärs, sen incheck på Quality Hotel Globen och några kalla på Eddies Dive Bar innan vi beger oss till 3Arena för härligt ös. Helt underbart.

Up the Irons!

onsdag 1 januari 2025

Gott nytt år!

 


Då har vi ett nytt och fräsch år framför oss! Hoppas på det bästa för oss alla. Gott nytt år!

tisdag 31 december 2024

Gott slut 2024


Ännu ett år har snart passerat, vi står på språng in i framtiden, 2025, vad väntar?

Önskar er ett underbart avslut på 2024!

fredag 27 september 2024

Bokat o klart


Då var helgen kommen, fredag och arbetsveckan är slut, har hunnit med en sväng med dammsugaren och kört en tvättmaskin samt hängt upp det på tork. Har nu hällt upp en kall öl och slagit ner bakdelen i fåtöljen, tryckt in en cd skiva i spelaren och lyssnar på Iron Maiden.

Fick i veckan köpt biljetter till ovan, då de besöker Stockholm i juni 2025 för 2 spelningar, även bokat in hotell, så nu har vi lite skoj att se fram emot.

torsdag 15 augusti 2024

After work


Jag suger ur det goda på sista semesterveckan, så idag blir det en AW med pensionären och en annan kär vän som återgått i jobb.

Har haft en väldigt skön och härlig ledighet, men 5 veckor går fort, så på måndag är det dax igen, då ringer klockan.

fredag 21 juni 2024

Midsommar


Molnigt ute men prognosen säger att det kommer spricka upp under dagen och temperaturen kommer ligga runt 20 grader.

Ha en riktigt fin midsommar där ute, ät mycket sill och njut av dagen!

måndag 1 januari 2024

Nytt År!


Nytt år nya möjligheter heter det ju, så önskar oss alla ett riktigt gott nytt år med massor av skoj och positiva händelser. Skål!

söndag 24 december 2023

God Jul!


God Jul önskar jag er alla!

Ät och drick gott, ta det lugnt o njut.


onsdag 28 december 2022

Sommar sol och konserter



Sommaren som gick var underbar, ledighet och semesterdagar spenderades runtom i Sverige och en liten tur i Tyskland.

En del dagar gick i musikens tecken, det som hanns med var Judas Priest i Dalhalla Rättvik, Iron Maiden Ullevi Göteborg samt Rammstein Ullevi Göteborg.

Förberedelser har redan gjorts inför sommaren 2023, bokat in en 2 dagars med Metallica på Ullevi Göteborg samt en 2 dagars med Kiss Dalhalla Rättvik.

Har ni börjat planera för semester och sommar 2023?

lördag 24 december 2022

God Jul

Ho Ho Ho!

Önskar Er alla en riktigt God Jul!

fredag 24 juni 2022

Trevlig midsommar

Önskar er alla en riktigt trevlig och glad midsommar! Ät mycket sill och ägg samt njut av det vackra vädret. En kall öl och en nubbe kanske oxå?! Skål på er!

fredag 1 januari 2021

Att göra lista

Fick lite inspiration av Fru Efficient Badass inlägg om tvålen.

Istället för en målsättning 2021 som jag brukar göra har jag påbörjat en att göra lista, saker jag skall göra i närtid och under året. Listan finns som länk på startsidan och kommer fyllas på succesivt.

Listan är ju framförallt för mig själv, men bra att ha den här så man blir påmind och ser den dagligen, kommer även skriva ut den på papper och ha den på kylskåpet.

Just Do It

torsdag 31 december 2020

Gott Nytt År


Önskar er alla en trevlig avslutning på 2020 och ett riktigt Gott Nytt År!

Låt det nya året föra med sig rikligt med framgång, hälsa och möjlighet att åter kunna umgås med nära och kära, nya och gamla bekanta.

fredag 17 juli 2020

Börsen levererar

Ja det blev en trevlig börsdag så här en fredag, rapport från Evolution Gaming, NetEnt och Swedbank, alla levererade fint i mitt tycke. Kostade på mig lite finare dryck dagen till ära :)