Sabaton ger sig ut på Sverigeturné igen, 21 lite mindre ställen, skoj, såg dom i Göteborg i december 2025, så blir ett konsertbesök i februari 2027, biljetter redan införskaffade genom förköp, ordinarie biljett släpp är nu på måndag. Härligt, kanske 2027 kan bli ett konsert år?
lördag 13 juni 2026
torsdag 8 januari 2026
Årets första
Japp årets första bärs öppnad, riktigt gött, lite njutning en torsdagskväll, snöigt o kallt ute. Även årets första konsert inbokad, Mustasch, skall bli skoj, inte sett dem tidigare.
2025 bjöd på tre konsert upplevelser, Iron Maiden Stockholm, Judas Priest Dalhalla Rättvik och Sabaton Göteborg.
Någon annan som bokat in något trevligt för 2026?
onsdag 11 juni 2025
Eddies Dive Bar
Då var det dax, Run to the Hills, The Trooper, Killers, The Number of the Beast, Powerslave
Imorgon går tåget mot huvudstaden, 1:a klass, räkmacka och bärs, sen incheck på Quality Hotel Globen och några kalla på Eddies Dive Bar innan vi beger oss till 3Arena för härligt ös. Helt underbart.
Up the Irons!
fredag 27 september 2024
Bokat o klart
Då var helgen kommen, fredag och arbetsveckan är slut, har hunnit med en sväng med dammsugaren och kört en tvättmaskin samt hängt upp det på tork. Har nu hällt upp en kall öl och slagit ner bakdelen i fåtöljen, tryckt in en cd skiva i spelaren och lyssnar på Iron Maiden.
Fick i veckan köpt biljetter till ovan, då de besöker Stockholm i juni 2025 för 2 spelningar, även bokat in hotell, så nu har vi lite skoj att se fram emot.
onsdag 28 december 2022
Sommar sol och konserter
Sommaren som gick var underbar, ledighet och semesterdagar spenderades runtom i Sverige och en liten tur i Tyskland.
En del dagar gick i musikens tecken, det som hanns med var Judas Priest i Dalhalla Rättvik, Iron Maiden Ullevi Göteborg samt Rammstein Ullevi Göteborg.
Förberedelser har redan gjorts inför sommaren 2023, bokat in en 2 dagars med Metallica på Ullevi Göteborg samt en 2 dagars med Kiss Dalhalla Rättvik.
Har ni börjat planera för semester och sommar 2023?
fredag 1 januari 2021
Att göra lista
Fick lite inspiration av Fru Efficient Badass inlägg om tvålen.
Istället för en målsättning 2021 som jag brukar göra har jag påbörjat en att göra lista, saker jag skall göra i närtid och under året. Listan finns som länk på startsidan och kommer fyllas på succesivt.
Listan är ju framförallt för mig själv, men bra att ha den här så man blir påmind och ser den dagligen, kommer även skriva ut den på papper och ha den på kylskåpet.
Just Do It
torsdag 11 juli 2019
Ormgrop
Besökte Göteborg i tisdags, gjorde som drygt 64000 andra, checkade in på Ullevi, och hade en trevlig eftermiddag och kväll tillsammans med Bokassa, Ghost och Metallica.
Jag och frugan såg Metallica förra året i Globen Stockholm och sittplatser, denna gången blev det med en kompis, ståplats och snakepit. Lätt träningsvärk i benen och ömma fötter :)
Var du där?
onsdag 24 maj 2017
Skäggbiff
Skönt väder med varma strålar gjorde att jag parkerade bakdelen i min solstol en stund när jag kom hem, efter middagsfixet.
Nu ligger jag i soffan och sipprar rödtjut, musik och bara njuter!
Ha det gött :)
onsdag 22 mars 2017
Säljer av
Känns bättre att slippa ifrån ränteutgifterna, det kommer en dag när räntan stiger och då kan det vara skönt att ha så små lån som möjligt.
Sitter kvar i Nexam och Ripasso för tillfället, har inte bestämt mig för när jag släpper dem ännu.
För er som tänkt placera i aktier har SparaKlokt gjort en liten köpmatris för bolaget Castellum, en aktie jag har i mina barns portföljer.
Igår gjorde jag klar min och frugans deklaration, skönt att fått det avklarat, en sak att stryka på listan :)
Fick idag köpt biljetter till Metallica´s spelning på Globen, drygt ett år innan de äntrar scen, lite tidigt biljettsläpp kan tyckas, men lika bra att sitta på köpknappen, det lär bli slutsålt. Nu är det bara tåg och hotell som behöver bokas.
För att "fira" dagens biljettköp tänker jag nu avnjuta en kall Tuborg!
fredag 23 september 2016
Fusk fredag
Idag landade lönen på kontot, det blev en hög extra oxå, då jag fick löneförhöjningen retroaktivt, som började gälla från 1 april. Har väntat ett halvår på pengarna, enda positiva är väl att det är trevligt med en klumpsumma ibland.
Har nu slagit på Spotify och valt The Doors som stämningshöjare, snart får det bli lite rött att smutta på.
Trevlig fredag på Er!
onsdag 6 juli 2016
Grymt!
Nyss hemkommen från Rättvik och Dalhalla där Neil Young gjorde en grym spelning, helt underbart. Vårt första besök på Dalhalla, riktigt trevligt ställe för en konsert, intimt, vackert och bra ljud. Neil körde på i nästan 3 timmar, och vi njöt av varje sekund.
En efterlängtad upplevelse då jag velat se Neil Young hela mitt vuxna liv. Äntligen....
Trött efter några dagar ute på vägarna får det nu bli lite soffhäng!
söndag 19 juni 2016
Lugn inledning
Nu söndag och en lugn och fin dag innan arbetsveckan drar igång igen, dock bara fyra dagar innan ledigheten slår till, så det känns riktigt trevligt :)
Vädret är lite mulet så får bli en kopp kaffe och en titt på andra ekonomibloggar en stund, lugn inledning på dagen.
fredag 17 juni 2016
Järnjungfrun
Väderleksprognosen ser god ut, ryggsäckarna packade, plånboken fylld, god mat och dryck väntar samt en mycket trevlig dos hårdrockskonsert!
Någon mer som är på väg?
Run to the Hills!
fredag 13 maj 2016
Javisst fredag
Just nu rullar Red Hot Chili Peppers, en kall är upphälld och tänkte kolla blocket på lite bilar en stund, kanske finns någon fin Saab till mig, vem vet :)
Min nuvarande är 19 år fyllda, dax för besiktning igen och börjat gnissla så får se hur den klarar provet och vad som behövs bytas, den har servat mig väl dessa år, och verkligen gett mig valuta för pengarna den kostade.
Det finns många fina 9-5:or runt 20.000 kronors nivån, tut tut.
tisdag 5 april 2016
Fett minus
Innan jag fick ur tummen och landat med fötterna igen så visade portföljen ett tapp på 35%
Jaja bara att bryta ihop och komma igen, är ju vuxen och ett val jag gjorde, tyvärr gick det åt fel håll, men man kanske lär sig något, någon gång, tveksamt dock.
Sitter och lyssnar på Simon & Garfunkel - Old Friends turnén som jag o frugan hade förmånen att bevittna i Globen 2004, underbar musik.
Håll i pengarna, bättre att berika livet med upplevelser o dyl.
tisdag 22 december 2015
Slutsålt
Fick köpt och bokat biljetter till Neil Young's spelning på Dalhalla i sommar åt mig och frugan :)
Var på gång redan 1993 och ville åka och se Neil, men det blev aldrig av, så nu kände jag att detta tillfälle får jag inte missa. Riktigt nöjd över detta!
Även övernattning på hotell är fixat, Coop hotellpremie rockar.
fredag 13 november 2015
Veckopyssel
Veckan har varit bra, jobb som vanligt måndag och tisdag, onsdagen tillbringades i "skolbänken", en liten vidareutbildning stod på schemat, riktigt trevlig dag måste jag säga. Igår torsdag var det ett förberedande gruppmöte inför nästa veckas nämnde möte och idag är det ju fredag :)
Nexam kom med delårsrapport igår, och den var till min belåtenhet, så får hoppas att 2016 kan bli ett gynnsamt år.
Har även köpt biljetter och övernattning åt mig och frugan till Iron Maidens besök på Ullevi nästa år. En trevlig tillställning väntar!
God fredag på er.
lördag 19 september 2015
Boken av själar
Ligger således raklång i soffan och lyssnar på Iron Maidens senaste alster, The Book of Souls, vilken har efter ett antal lyssningar blivit riktigt grym, en av de senaste bättre Maiden plattorna skulle jag vilja påstå.
Skål, och trevlig lördag på er!
fredag 28 augusti 2015
Ner och upp
Veckan har varit fylld med uppgifter, så skönt när det nu är några dagars vila och återhämtning.
I söndags besökte vi Göteborg och Liseberg, fint väder och lagom med folk, åkattraktioner och chokladhjul, riktigt bra.
Nu sitter jag och myser med en Jim Beam och lyssnar på Motörheads nya. Fredagsmys :)
lördag 23 maj 2015
Waiting for the Sun
Väntar på solen gör jag oxå, lite väl kall, regnig och blåsig vår hittills!
Håll tummarna att den värmande cirkeln på himmeln snart tittar fram.
"Ett inlägg skrivit efter några glas ekologiskt odlat rött, en fredagskväll" Schemalagt till dagen efter :)
Läs även andra bloggares åsikter om doors, jim morrison, waiting for the sun, sol, sommar, vin







