söndag 1 februari 2009

Ha ett underbart liv!

Ja så hette en svensk ungdomsfilm som kom 1992 med Lina Perned i huvudrollen, bakom kameran stod Ulf Malmros. Såg den filmen flera gånger, en stor orsak var nog Lina :)

Har ju starka funderingar på att starta eget men inte fått ut tummen ännu, har jag vad som krävs? Stefan Ekberg har skrivit en bok i ämnet "Starta Eget - eller?" och några av kriterierna är,

Vara säljande
Ha massor av energi
Vilja bli rik
Ha en god hälsa
Ha massor utav jävlar anamma

Viljan att bli rik finns, hälsan är god och energin sprudlar, det som kan ställa till det är jävlar anamma och säljbiten. Måste jobba på det.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

Man måste inte ha viljan att vilja bli rik, har man de övriga målsättningarna så kommer pengarna på köpet! Men man måste gilla det man gör så att det genomsyrar hela verksamheten... :)

Anonym sa...

Jag tror författaren missade: "Ha en förstående/uppbackande familj" :)

nonhosonno sa...

Helt rätt, har man målsättningen, motivationen och brinner för det då kommer nog kulorna oavsett man vill eller inte :)

En förstående och uppbackande familj är ju givetvis nödvändigt, blir svårt att lyckas annars, författaren är nog singel ;)

Anonym sa...

Hej hej! Såg att du hittat till min nya blogg "Men Mia!" som faktiskt inte lanserats på riktigt ännu :) Förhoppningsvis sker det på torsdag... Jag är lite nervös bara och skjuter på det :)

Att driva eget är en karusell. Ingen dag är den andra lik. Jag har inte mått så bra av det, det senaste året. Samtidigt kan jag inte tänka mig ett annat liv. Nu blir det nya friska tag med nya bloggen :)

Välkommen åter!

/Mia Hellström

nonhosonno sa...

Hej Mia, Jag kollar på torsdag :)

Lycka till!