söndag 15 februari 2009

Ekologiska varor!

Har varit iväg ikväll och gjort en storhandel, skall vara slut på småköp, enda småköp som kommer ske är mjölk och sånt. Finns stora pengar att spara på att planera sina inköp, åkte iväg till Willys, det blev 3 papp påsar fyllda med varor. Inhandlade en del ekologiskt, välling, kaffe, tops och fairtrade märkt pepparkorn, lite dyrare men givetvis nyttigare för oss.

Saab förhandlingarna med regeringen har strandat och i en undersökning tycker svenskarna att staten inte skall hjälpa Saab. På tisdag kväll får vi nog svaret.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är helt kass på att storhandla..!! jag lovar mig själv varje månad att jag ska bli bättre men inte då..!! jag fattar inte att det ska vara så svårt ! jag springer till affären titt som tätt och då slinker det alltid ner något som jag inte hade tänkt..sen sliter jag mitt hår när jag ser hur mycket pengar som går till ICA :-)

nonhosonno sa...

Ja det kostar mycket att småhandla, massor av pengar!

Anonym sa...

Ekologiskt är alltid rätt. Kanske är det lite dyrare, men jag ser det som en investering i mig själv. Senast blev det ekologiska potatischips :)

nonhosonno sa...

LOL, chips, själv vill jag ha ekologiskt snus :)