tisdag 10 februari 2009

Mål sammanställning


Tänkte sammanfatta lite av hur det går med några av mina mål jag satt upp.

Mål insatt kapital 24000:- under 2009;
Sätter undan 10% av min lön varje månad, 5% på aktier och fonder samt 5% till ett buffert konto, sedan har jag startat ett resekonto där jag sätter in ett par hundra varje månad. När frugan får stabilare inkomst skall vi även sätta av 10% av hennes lön.

Mål kortkredit;
Betalar av så mycket det går, är på rätt väg.

Mål viktnedgång;
Målet till sommaren är 88kg, så jag har drygt 6kg kvar.

Mål köpstoppet;
Tycker vi har skött det bra, inte köpt något onödigt, slutat med tidningsköp, och tänker efter på ett annat sätt än tidigare. Inte köpt en enda dvd film, där lade jag en stor slant förut, godis inköpen har minskat avsevärt, bara lite till barnen.

Mål nytt tak;
Ej utfört

Mål läsa fler böcker;
Läser på :)


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vad schysst att du har satt upp en massa mål..kan nog vara bra tror jag..synd att man är helt kass på det själv..:-)
Ha en fin kväll!

nonhosonno sa...

Japp det känns bra att ha det på print.

Tackar, ha en underbar kväll du med!

minna sa...

bra mål! Jisses vad fort din viktminskning har gått! Är själv en dvd junkie. Har typ flera hundra dvd filmer hemma! Én av sakerna jag mest saknar är just dvd filmerna! =( Känns tomt..=(
Nästa år ska jag börja handla igen, men med måtta. Då ska jag unna mig ett par filmer=) Nu ska vi faktiskt ha filmkväll. Se saw igen=) och sen ´klockan 10 kommer arkelogen på tv. En massa drömresmål som jag en dag hoppas få se! Kämpa på med målen=)

Anonym sa...

Japp, hårdrock får det bli ;-)

nonhosonno sa...

minna: Ja vikten har rasat :) gått från 36 till 33 på jeansen. Jag har ett gäng film jag med, sjukt men skoj. Gott med filmkväll.

Peggygirl: Rock on!

Anonym sa...

Det är härligt med mål och att ta tag i sådana där saker som man borde. Just nu har jag bara två mål.

Få snurr på företagandet och springa Göteborgsvarvet på 1.40 :)

Utmaningar. Ja.

nonhosonno sa...

Mia: det var två bra mål :)