söndag 1 februari 2009

Ont i magen!

Sitter här med magknip, ont i magen, det beror nog på maten, gjorde köttfärssås med spagetti idag, har inte ätit spagetti sen i november tror jag och blev sugen, tänkte att lite spagetti kan jag kosta på mig, det var gott, men med tanke på hur mycket kolhydrater spagetti innehåller så är det inte konstigt med magknip, chockade den stackars magen. Tänk vad kroppen ändrar och vänjer sig, förut vräkte jag i mig kolhydrater men sen jag började med LCHF så har det blivit minimalt. Usch jag mår lite illa.

LCHF blir allt mer trendigt? Trendanalytikern Göran förutspådde 2009 års trender i Gomorron Sverige. Göran berättar om effekterna av njutametoden.

Andelen feta i USA har nu mer än dubblats sen 1980. Enligt en rapport är nu feta amerikaner fler än de bara överviktiga, normalviktiga är den minsta gruppen. Helt sjukt.

LCHF och lågkolhydratkost är bra för diabetiker och kan få lika bra effekt som medicin.

Annika Dahlqvist berättar hur hon åt fett och gick ner 1 kilo i veckan.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: