måndag 15 juli 2013

Besparing

Har gjort slag i sak och avslutat några domännamn och fyllt i om uppsägning av ett webbhotell jag haft i min "ägo" i snart 10år, har inte använt utrymmet på några år utan bara haft domänen som privat epost, och tiden går fort, har tänkt på det några gånger men det har aldrig blivit av, men idag när räkningen damp ner för domännamnen så plingade det till i hjärnan, så nu är det gjort. Domänerna avregistrerade och uppsägning av webbhotellet är ifyllt och skall faxas in imorgon.

Total årskostnad för hela paketet är 2040:- så det blir en liten slant att spara. Gmail har ju en lysande gratis epost tjänst, även Microsoft fungerar fint och är gratis.

Har roat mig en stund med att ändra epost hos diverse sidor/butiker jag använder så att all nödvändig information kommer rätt. Har även avregistrerat mig för vissa nyhetsbrev jag inte läser längre och gått till lite olika adresser men vidarebefordrats till en och samma.

Känner mig riktigt nöjd med att i ett litet nafs lyckats spara en slant, speciellt då det var en onödig utgift som finns gratis att tillgå.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: