måndag 15 april 2013

Intag?

Vad äter jag? Tänkte delge er hur matintaget kan se ut för mig under en dag. Nedan följer vad jag tryckt i mig idag.

Samling vid pumpen 6.15
Kaffe med cocosfett.

Frukost 9.00
2 stekta korvar och 2 stekta ägg, korvarna innehåller 85% kött och 2g kolhydrater per 100g, till det dricker jag ett glas vatten och sedan en kopp kaffe med cocosfett.

Mellanmål 11.00
En matsked cocosfett.

Lunch 13.00
40cl proteinshake stevia med vaniljsmak under 5g kolhydrater per måltid. En kopp kaffe med cocosfett.

Middag 17.00
Några matskedar turkisk yoghurt, 2 finn crisp med smör och baconost, till det ett glas vatten.

Soffhäng 18.00
Kaffe med cocosfett

Kvällsmat 19.00
3 tjocka skivor ost samt 1 tesked cocosfett.

Variationer på frukost och lunch under arbetsveckan blir, bacon och ägg, omelett med varierande innehåll eller turkisk yoghurt och finn crisp, någon gång i veckan köper jag kebabsallad.

Variationer på middag och kvällsmat blir ostgratäng, pizza, olika sorters kött med sås, korvrätter, baconrätter, brukar oftast ha en hög grönt till.

Smaskar i mig mycket cocosfett, minst 500g per vecka.

På helgen tycker jag om att festa till det lite, så då kan en och annan whisky slinka ner, eller något glas rött, skulle jag bli sugen på något snacks blir det fläsksvålar.

Så har det i stora drag sett ut från årsskiftet :)

Vad har du tryckt i dig idag?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

10 kommentarer:

Per Penning sa...

Intressant! :)
Var köper du koksfett?

nonhosonno sa...

Inhandlar mitt fett hos en lokal hälsokostbutik, betalar 115:- för en Kung Markatta 675ml. Har även köpt över nätet hos Bodystore.

Kallpressad Extra Virgin kör jag med då jag äter det.

Per Penning sa...

Kokosolja och inte kokosfett?

nonhosonno sa...

Kärt barn har många namn :) Det är samma, det du skall leta efter är Ekologiskt Extra Virgin och eller Kallpressat, då får du rätt, ej silverpaketet i mataffärer det är direkt hälsovådligt, raffinadererat mycket otäckt att stoppa i kroppen.

Per Penning sa...

Beställde lite från Bodystore! :D

nonhosonno sa...

Kanon det! Skall du köra lchf? Du kommer bli lite seg/hängig efter några dagar när kroppen ställer om sig på att ta energin från fettet istället för kolhydraterna, men det går över relativt fort. Kör nu fullt ut inget fusk ätande :) Kolla vad du stoppar i dig, håll dig under 5g per 100g på sånt som innehåller kolisar. Inget socker, ris, pasta, potatis m.m. Använd bregott eller smör, inget annat som margarin o dyl. Ät mycket cocosfett!
Lycka till :)

jacke sa...

Hej! Hur länge har du ätit efter lchf-modellen?

nonhosonno sa...

Hej jacke, har kört sedan årsskiftet.

Per Penning sa...

Nej, det blir inte renodlaf lchf men däremot har jag läst att kokosfett är bra för mycket. :)

nonhosonno sa...

Ja det är riktigt bra :)