torsdag 11 juli 2013

Bekräftelse

Avgiften betald och klar, bekräftelsen dök upp med posten idag, så nu är köpet klart! Nu innehar jag 1st andel, likaså 1% i hästen Bortolomiol Am. Ruggigt spännande inför framtiden :)

Imorgon blir det en tur till Skara slätten och trav på axevalla, rikstrav hästen Yrsa Brick startar i lopp 1, så vi är några från spelgänget som ger oss iväg för en afton med spex och spel. Jag slipper köra så det finns möjlighet till något gott att dricka :)

En arbetsdag kvar sedan helg!

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

4 kommentarer:

Unknown sa...

Vad får man ge för en andel? Förstår att det kan variera lite, men på ett ungefär? Säkert intressanta investeringar om man har intresset :)

nonhosonno sa...

Denna andel var inte så dyr runt 2500:- men sen tillkommer det en månadskostnad beroende på intäkter/utgifter, förhoppningen är att det skall generera ett plus när hästen börjat tävla.

Unknown sa...

Intressant! Hade ingen aning om att det tillkommer en månadsavgift! Kan det inte bli väldigt dyrt för dig, du som äger flera andelar i olika hästar?

nonhosonno sa...

Det är lite olika upplägg på ägandet

De tidigare andelarna/aktierna har jag betalat en summa på hur många aktier jag äger per halvår

Den senaste andelen är det per månad

Har jag otur blir det en kostnad som inte betalar sig, men jag tror och hoppas på återbäring :)