lördag 28 augusti 2010

HQ likvideras!



Jaha det var dom stålarna det, läste precis på Finanskvinnans Funderingar att HQ skall likvideras, har även studsat in och kollat Di.se och diverse nyhetssidor, FI har beslutat att dra in HQ Banks tillstånd samt att ansöka om likvidation. FI tar verkligen i med storsläggan. Skoj lördag! Tur i oturen var väl då att jag ej köpte några fler aktier i HQ i veckan som först var tänkt, köpte några i mitten av augusti dock. Börsen lär ju vara rolig på måndag! Det blev alltså fingret åt oss aktieägare. Förlåt om jag är lite negativ i en stund som denna, men brukar inte vara det och vill inte vara det, men nu är jag det tyvärr.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

9 kommentarer:

J sa...

Riktigt surt! Uppenbarligen var det mer misskött än man gett sken av =(

nonhosonno sa...

Ja det suger! Här tror man att man köper på sig ett gäng aktier som kommer bli guld om ett antal år, med stabila herrar vid rodret, och så blir det precis tvärtom!

magnus sa...

Fy fan.. Jag såg verkligen upp till dessa herrar och trodde precis som du att vi skulle gräva guld om en si så där 3-4 år.
Måndag morgon? vad göra?? tror du man kan rädda 25% av skiten?
Är så glad ändå.. jag var Så nära att köpa på mig för 40tkr i juli. Lördag värde 11.000:-
Måndag värde 0-3.000:-

nonhosonno sa...

Magnus, ja då hade du tur i oturen oxå, 40tkr hade inte varit roligt. Ja hoppas det går att rädda lite på måndag, fast frågan är väl om det finns några köpare?

Magnus från Dollarkursen.com sa...

Undrar hur Öresund-aktien tar detta på måndag...

nonhosonno sa...

Ja den har jag ju den med, så man blir väl dubbelt fingrad!

Fru S sa...

Se det från den ljusa sidan en dag kommer du ha köpt en aktie som du kanske inte tror på så där jätte mycket som visa sig vara världens klipp. Det var bara inte HQ ;-)

aktiespartacus sa...

Tråkigt med HQ. :/

Jag blev dock väldigt nyfiken var din bild på Bush kommer ifrån, och speciellt från vilket sammanhang? :)

nonhosonno sa...

Fru S: Japp, ny dag nya möjligheter :)

aktiespartacus: Den finns här http://www.alpheratz.net/images/uploads/bush-finger+2.jpg den bilden cirkulerade lite när det begav sig :)