tisdag 10 augusti 2010

Driftkostnader


Har tittat lite mer på samtliga driftkostnader och utgifter som vi har i huset samt kostnader som följer med livet, som försäkringar, uppvärmning, vatten och avlopp, sotningsavgifter, internet, telefon och tv m.m. och de kostnaderna man kan påverka är väl framförallt försäkringar, kommunikationsbiten och uppvärmning/el.

Tv kostnaderna har jag ju redan ändrat till viss del, och har 6 månader kvar av bindningstiden, så det får vänta så får vi se om vi gör någon ytterligare förändring där.

Försäkringarna tycker jag att jag har hyfsad koll på, fast det skadar nog inte att begära offert från samtliga försäkringsbolag, undersökte ju barnförsäkringen tidigare men gjorde aldrig något byte, har idag medlemsbarn genom facket. Har villaförsäkringen, liv och bilarna hos Länsförsäkringar, och hemförsäkring och barnförsäkringar genom facket.

Vi köper elen från BestEl, och har BestEl Smart, ett 3-årigt avtal, så där tror jag vi ligger bra till. Nu är det bara att studera uppvärmningsalternativ :)

Kommer specificera våra utgifter från SmartBudget i ett kommande inlägg.

Åsikter? Kommentera gärna!

BestEl
Privatförsäkringar
SmartBudget

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

2 kommentarer:

Auri sacra fames sa...

Hej!
Kanske ska du ta hjälp med att jämföra istället för att begära offert från varje enskilt försäkringsbolag, jag har gjort det tidigare och varit nöjd =)

www.insplanet.com

alternativt

https://www.compricer.se/forsakring/

Unknown sa...

Jag skulle inte använda insplanet iaf, de kör ofta på de försäkringsbolag som betalar högst kickback.