fredag 12 december 2008

Medlemslånet

Fotot:www.fotoakuten.se

Var i personlig kontakt med banken idag, presenterade mig och förklarade min upptäckt, att det är en skillnad på 3,40% mellan mitt lån och det som står på hemsidan. Efter en liten koll från banken så visar det sig att jag har ett "gammalt" medlemslån och det har kommit ett nytt med andra villkor. Banken förslår då att vi skriver om mitt lån, alltså skriver ett nytt och löser det gamla. Jag tackar givetvis för det, men man kan ju undra hur många som sitter på "gamla" lån och inte kollar, jag tackar finanskrisen för det, annars hade säkert inte jag reflekterat över detta och det blir ju många sköna hundralappar varje månad. Nu väntar jag på skuldbrevet så att jag kan skriva under, och få det här ur världen. Tror man kan konstatera att bankerna tjänar enorma pengar på oss kunder i alla fall.


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

tinajo sa...

Vad bra att du upptäckte det i alla fall - det är inte alltid lätt att vara om sig och kring sig. :-)

nonhosonno sa...

Precis, mycket att hålla koll på :)