fredag 26 december 2008

LCHF för nybörjare

Har haft en lugn och harmonisk hemma dag idag, inte gjort mycket förutom matlagning, städning och diskning. Har eldat i kaminen och legat i soffan och surfat runt och läst en del om LCHF, alltid bra att vara påläst och man får nya tips hela tiden, jag passar på att tipsa om en mycket bra sida om man vill börja med LowCarbHighFat dieten, och det är LCHF för nybörjare, där står det mesta man behöver veta för att sätta igång. För er som är sugna finns det inga ursäkter, bara att köra igång :) Frugan har bestämt sig, så nu skall jag plocka bort hennes coca cola och marabou mjölkchoklad, får passa på när hon nattar minstingen.

Idag har följande godsaker passerat matstrupen;

Frukost: Ägg och bacon och ett glas vatten
Middag: Hemma gjorda köttbullar, prinskorv med högt kött innehåll samt gräddsås, 1 kokt potatis och ett glas mjölk
Kvällsmat: Turkisk yoghurt med krossade linfrön, några skivor julskinka med ytterst lite senap

Under dagen har jag även intagit ett antal koppar kaffe med grädde och cocosfett samt några glas vatten

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul att du också ska köpstoppa 2009. Vi börjar bli några stycken nu. Jag lägger upp dig som länk på min sida så vi kan hitta till varandra och fler kan hitta till dig.

Ha en bra dag!
Lisa

nonhosonno sa...

Tackar vad skoj, jag har lagt till dig i min "jag läser lista" här på sidan.