torsdag 4 oktober 2012

Byta bil?

Går i funderar tankar, på att byta bil, en större och roligare? Nej, med större bil kommer större utgifter, högre skatt, mer bränsle och dyrare reservdelar. Det är inget som lockar :)

Är nöjd med min lilla gröna, visst, titt som tätt vill jag gasa, det kan jag iof göra nu med men det blir dessvärre inget större gensvar. Puttrar fram lugnt och stilla, från a till b.

Funderingarna nu gäller att byta upp mig lite, då jag som sagt är riktigt nöjd med hur bilen har varit i min ägo, inga besök hos verkstaden, något jag besökte frekvent med tidigare bilar. Min gröna var billig i inköp med några år på nacken och ett antal rullade mil, så den har klarat provet.

Tittar efter samma modell men några år nyare och mindre rullade mil, den något större motorn och finare skick med lite mer utrustning Fortfarande samma låga förbrukning och billiga reservdelar, nästan samma skatt, under 200:- skillnad.

Har hittat ett par riktigt fina exemplar, röd eller blå, 1 eller 2 tidigare ägare, ja det är frågan det.

Tål att tänkas på, blir till att fundera en stund.

Går du i funderar tankar?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

4 kommentarer:

Per Penning sa...

Nja, vi brukar byta bil runt 25 tusen mil eller när reparationerna överstiger bilvärdet. :)

Vad tittar på du på för något?

nonhosonno sa...

Jag slänger ett öga på en nyare Fiat Punto :)

minna sa...

jag måste köpa en ny bil! Min bil kostar för mycket nu! Det blir en ny i januari! motvilligt

nonhosonno sa...

Vad har du spanat in för något?