tisdag 1 december 2009

Dygnets alla timmar!

Fullt ös, det har det varit idag. Jobbat och legat i. Frugan ringde på morgonen och var allt annat än nöjd :) Bilen var genomfrusen, låsen gick inte upp, efter telefonkonsultation så löste det sig, men då satt dörrarna fast! Bilen fick stå och hon fick traska iväg med barnen till dagis och skola. Första minusnatten efter 4 veckors regnande gjorde sitt. Tur att hon skulle vara hemma och göra studier idag.

Det var bara att svänga in på Rusta och inhandla 18 meter kabel och kupévärmare.

Har idag förutom mitt vanliga jobb lagt 2 timmar på min "business", med lyckat resultat, kanon!

Hemma igen vid 18 tiden, mörkt och kallt, fick lirkat upp dörrarna på bilen, dragit kabel, och slängt in värmaren, ställt in timern, imorgon skall frugan ha en varm bil när dom skall iväg :)

Kvällsmat och läxläsning med stortösen, julkort skrivna, sedan ryggläge i soffan.

Nu ligger jag här, läser blogginlägg och smaskar på lite jordnötter, blir till att vara uppe en stund till. Imorgon är en ny dag!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Saab, Aftonbladet, Rihanna, FRA

4 kommentarer:

Sefo sa...

Är själv på väg ut strax och fryser redan, bilen ska skrapas och innan värmen ens kommit igång är det dags för mig att stanna och traska in och göra min träning! =D

Önskar just nu att vi också hade motorvärmare! =)

Ha en bra dag!

nonhosonno sa...

Kalla bilar :) Jag har motorvärmare i "min" som tur är, frugan var nöjd imorse när kupévärmaren hade förberett bilen.

Ha en god kväll!

Sefo sa...

Jag förstår att din fru var nöjd! =)
Önskar att jag kunde ta lika bra hand om min men här finns ingen sån möjlighet...=/

Ha det gott! =)

nonhosonno sa...

Jo man måste ju ha tillgång till el, inte det lättaste alltid :)

Ha en underbar kväll!