fredag 29 mars 2013

Bortglömda aktier

Slängde ett öga på min bortglömda aktiedepå, en depå jag startade när det begav sig i slutet av 1990 talet och början av 2000, uppgång och fall, sen var det några år av köp och sälj samt passivitet och därefter sålde jag av det mesta och startade senare nya depåer hos Avanza. Lät därmed denna depå ligga kvar, några onoterade samt ett fåtal andra aktier med nästan inget värde lät jag ligga kvar.

Har nu fått in lite nya aktieslag, ombildade, avknoppningar eller liknande, så det var en rolig happening att kolla in :)

Den "bortglömda" depån innehåller,

5050 Poker AK B
Blasieholm AK
Cassandra Oil
HCH Holding
Implementa AK A
Implementa AK B
Labs2 AK
Odlavso
Rentunder AK
Sagax A
Vigmed

Har sökt på Blasieholm, Odlavso och Vigmed, och det är sprunget ur Cassandra Oil som kom från Factum, som i sin tur kom från något jag hade tidigare, osäker på vad? Även Sagax är spunnet ur något jag hade tidigare.

Ja vem vet, kanske det blir några "gratis" kronor :)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 kommentarer:

Avanza Bank sa...

Hej!

Kul inlägg. :)

Vad gäller Sagax och Factum så härstammar båda ur Effnet Group AB. Effnet Group AB delade ut Effnet Holding AB som sedemera bytte namn till Factum Electronics Holding AB och från detta till Cassandra Oil AB.

Effnet Group AB bytte även de namn till Sagax AB.

Är du intresserad av vad som har skett i olika värdepapper så kan du söka på bolagsnamnet längst upp till höger på Skatteverkets hemsida (www.skatteverket.se) och få upp rätt mycket information där.

Hälsningar,
Daniel, Avanza Bank

nonhosonno sa...

Hej Daniel, tack för din kommentar och skoj att du gillade mitt inlägg :)

Tack för infon!