tisdag 7 augusti 2018

Minskad bensinkostnad

Jag har åkt kungligt i min stora Saab till jobbet fram och tillbaka, men nu är det slut med det. Ibland tänker man inte riktigt fast lösningen finns precis framför näsan.

Jag och frugan skiftar givetvis "arbetsfordon", jag jobbar 5 dagar i veckan och har längst till jobbet, frugan jobbar natt och färre pass samt har kortare resväg.

Bytet gör att mina bensinkostnader kommer minska med 1056:- per månad och att frugans bensinkostnad ökar med 143:- per månad.

Besparingen på bensin blir således 913:- per månad med dagens bensinpris. och 10043:- per år räknat på 11 mån jobb.

Saaben drar 0.86 liter per mil och den lilla bilen endast 0.49 liter.

Då har vi kommit till den spännande totalbesparingen, om vi följer sakerna vi gjort, en kapning på utgifter med hiskeliga 37881:- per år!

Tidigare inlägg om besparingarna, Resväg, Syndens näste, Vinnare?, Besparingsåtgärder, Räkningar, Avslutade abonnemang.

Får nog ge oss en stor guldstjärna faktiskt, helt makalöst!

2 kommentarer:

Money Cowboy sa...

Strålande bra! Kul att läsa och ibland är de där riktigt fina besparingarna någonting som är helt uppenbart, men kanske för uppenbart så att man inte ser det. :-)

nonhosonno sa...

Tackar! Log hela vägen till och från jobbet :)