tisdag 17 juli 2018

Avslutade abonnemang

En uppdatering på tidigare inlägg angående vårt avslut av diverse tjänster och abonnemang, en hel del pengar som vi valt att behålla i plånboken istället för att strö dessa runt omkring oss.

Har rannsakat mig själv och idag valt bort även ett badkort jag har i stadens simhall, men använder  alldeles för sällan, typ aldrig. Även Viaplay åker, och skulle man bli sugen på någon serie som inte finns sen hos HBO kan man faktiskt öppna och köpa en månad men avsluta det direkt, så det inte bara löper på.

Läget just nu,

Morgontidning, besparing 3420:- per år.
Försäkring, besparing 1080:- per år.
Kombilotter, besparing 2400:- per år, (1 av 2 uppsagd, nästa blir om någon månad)
Bredband & TV, besparing 1428:- per år, (HBO Nordic ingår i nya).
Netflix, besparing 1308:- per år.
Viaplay, besparing 1308:- per år.
Badkort, besparing 1824:- per år.

Total besparing hittills är den sjukt stora summan av 12768:- per år.

Det kommer mer besparingar pengamässigt då jag bara avslutade 1 av 2 kombilotter, men den andra lotten hade precis fått en vinst på ny lott, så låter alla dragningar bli klara, så det inte blir något fel, 2400:- till att spara där.

Har funderat ett tag på mitt intresse av travhästar, är ju delägare i 2st, och den ena hästen börjar komma upp lite i ålder och har inte lyckats direkt, så har nästan bestämt mig för att avyttra den andelen, krävs lite mer hjärnmotion men tror jag bestämt mig, årskostnaden är runt 1800:- för min andel.

Ja som det kan bli när man sänker garden, massa onödiga utgifter som bara löper på!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan du berätta lite mer om försäkringsbesparingen, tycker det låter intressant.
De övriga posterna ligger kanske lite mer nära till hands men just försäkringsbiten tycker jag kan vara svår, här vore det intressant om du utvecklade dina tankegångar lite mer.

nonhosonno sa...

Hejsan! I vårt fall var det lite snårigt att få grepp på, vi har autogiro både jag och min fru, barnförsäkringen står på henne men dras från mig, hon har även försäkringen på bil och djur och som dras från henne.

Jag bytte fackförbund vid årsskiftet och då försvann hemförsäkring och olycksfall samt tillägget sjuk-efterlevande.

Hemförsäkring och olycksfall ingår även i nya förbundet och jag fick 3 mån gratis på tillägget sjuk-efterlevande.

När jag nu efter några månader med "full" betalning går igenom försäkringsbiten får jag inte ihop siffrorna, tycker det känns lite dyrt, så ringer för att få klarhet. Det visar sig ligga en medförsäkran på min sjuk-efterlevande, men min fru har en sådan i sin försäkring.

Lite rörigt, men det var en medförsäkran på sjuk-efterlevande som vi avslutade på 1080:-