måndag 6 augusti 2018

Åter i jobb

Första jobbdagen efter semestern är nu avklarad, allt gick fint, inget större, utan tog vid där jag avslutade innan ledigheten, skönt, inget extra som låg och väntade.

Körde den nya resvägen idag, lite mindre trafik än vanligt, alla har nog inte återgått i jobb, så svårt att bedöma tidsmässigt, men typ samma restid som på den andra vägen.

Ja idag höjdes tydligen bensinpriset igen, nya riktpriset är nu 16,26:- för en liter 95-oktanig bensin, sjukt.

Vi bor utanför staden, så att åka kollektivt är inget alternativ om jag inte vill förlänga arbetsdagen med ett par timmar.

Det är bara att betala och se glad ut :(

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har inte övervägt att cykla de där 5,8 km enkel resa?
Jag pendlade ett tag 1 mil enkel resa, funkade fin fint. Hade möjlighet att duscha på jobb.
Fast om du kör elcykel så blir det inte så svettigt gissar jag.

nonhosonno sa...

Hejsan!

Jag har 4,25 mil enkel resa till jobbet, så nja är inte så sugen :)

5,8 km är det jag sparar in på att köra den alternativa resvägen per dag, så får hålla mig till bilen.