måndag 25 april 2011

Priset på bensin

Bensinpriset fortsätter upp, så imorgon får det bli jungfru resa till och från jobb med scootern, enligt mina beräkningar kommer jag spara 40:- i bensinkostnad varje gång jag använder scootern till och från arbete. Det blir många sköna slantar på en säsong det :)

Har haft ont i magen under natten och fram till nu, det har börjat släppa, så känner mig lite bättre, tror att det kan vara gallsten/njursten kanske som spökar?

Dagens spekulationer om SAAB, vi får hoppas att lite frågetecken reds ut under morgondagen.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ett sätt att försöka påverka bensinpriset vore väl att så många som möjligt går ihop och skriver gemensamt avtal om bensinkort med ett bensinbolag. Tror knappast att det går. Finns i alla fall en jämförelsesajt för bensinkort här: http://www.kontosmart.se/petrolcard/index/1.
Pia

nonhosonno sa...

Tackar Pia, tror det är svårt att få någon bra deal dock.

Kurt sa...

Bensinen är ju löjligt billig. Allt beror på var man köper den. Jag såg på http://www.bensin.eu att bensinen kostar 21 öre litern på rätt ställe. Det är ju lönsamt och ta bilen och åka dit, nästan.

nonhosonno sa...

Med ett sådant bensinpris kan man köra stridsvagn :)