Jag är för SAAB, tycker det är en väldigt trevlig bil och hoppas det löser sig, fast jag är benägen att hålla med klirr-i-kassan just nu.
Det jag kan tycka är att varför väntade SAAB så länge innan man slog "larm", varför vänta tills pengarna är slut, och man står på ruinens brant? Vore det inte bättre att jobbat för en lösning redan tidigare? Det var väldigt lägligt oxå kan tyckas att det fanns en köpare till fastigheterna som gubben i lådan.
Fortsättning följer....
Läs även andra bloggares åsikter om bil, bilar, gm, saab, spyker
2 kommentarer:
Tja, problemet var att GM dikterade villkoren i försäljningen, och ändå var den en hårsmån från att fallera. Och i GM:s villkor ingick att följa Koenigseggs affärsplan, som intecknade alla Saabs tillgångar till EIB, och i praktiken två förlustår pga GM:s avtal för komponenter till de nuvarande bilarna. Det är först med nya 9-3:an som tvångströjan börjar släppa och Saab kan börja göra pengar.
Det förefaller rimligt att det akuta löser sig under veckan som kommer, eftersom ingen av GM, Riksgälden, regeringen eller EIB vill stå med svarte petter.
Halloj, tack för inputen. Ja vi får hoppas på en lösning nu.
Skicka en kommentar