lördag 5 december 2009

Morgonkaffe med grädde eller cocos?

Sovmorgon till 9.10 skönt, underbart att sova ut, inga tider att passa, ingen skola eller dagis, lilltösen gick upp med frugan vid 8.00 och stortösen kom ner strax efter mig.

Har hällt upp en rejäl kopp kaffe med grädde, sitter och njuter i fotöljen en stund.

Frugan har åkt med sin syster för att shoppa lite julklappar. Jag och töserna tar det lite soft en stund, stortösen skall på ridning om en stund, idag skall en kompis till henne med, så är det ont om ledare idag så får kompisen assistera :)

Läser igenom lite inlägg på kostdoktorn som jag missat, kanske skulle vara med på Zero Carb Challenge? Skall fylla på kaffet, och nu blir det med en klick cocos. Skall ta min dagliga dos Body FX och Sunrise med.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 kommentarer:

Birgitta Höglund's Mat sa...

Hej. Har inte fått mig till att dricka kaffe med kokosfett. Är det verkligen gott? Jag har börjat med grädde i, det gillar jag skarpt.

Titta gärna in hos mig, så får du se lite bilder från en riktigt gammaldags Julmarknad, från Jamtli i Östersund igår.
http://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2009/12/05/julmarknad-pa-jamtli/

nonhosonno sa...

Halloj, jo jag gillar det, men det är en smaksak, sen blir det skillnad beroende på vilket cocosfett man använder, cocosa är godast tycker jag.