måndag 13 februari 2017

Lättat på pungen

Har tömt pengapungen en aning, var tidigare idag och hämtade ut några paket hos vårt lokala postombud.

Beställde en skärm till yngsta dottern som strax fyller år, tänkte montera upp en stationär dator på hennes rum, har en burk ståendes som vi använde till tv tittandet förut, men sen vi fick tv kanaler igen har den blivit över, och det kan vara trevligt för henne att kunna sitta i sitt rum och kolla youtube m.m. Blev även ett par dator högtalare med 2.1 ljud, så tror att hon blir riktigt nöjd.

Gjorde även slag i sak och beställde en laptop till mig själv, har varit utan sedan min trotjänare HP med Vista lade av för några månader sedan, har hankat mig fram med en liten platta ett tag, men med åldern kommer lite ansträngd syn, så ville ha större skärm att titta på, och efter mycket letande hittade jag en Asus som föll mig i smaken, lite dyrare än jag först hade planerat men med bättre spec, och den var nu nedsatt en dryg tusenlapp så det kändes som en bra deal.

Både skärmen och laptopen kom med den nyare tekniken som reducerar "blått ljus" och som skall vara skonsammare för ögonen,

Jobbade extra på bion igår, och kör även på söndag igen, totalt blir det fyra dagar denna månad, pengar som får bekosta inköpet.

Har inte riktigt följt börsen på några dagar då dygnet har för få timmar, men en aktie som rusade idag var Björn Borg, och som tydligen lämnar rapport på fredag, I min portfölj var det Bure som gick bäst för dagen med en uppgång på 1,65%

Nu blir det en liten stund med börsnyheter för att uppdatera mig.

Inga kommentarer: