onsdag 16 juli 2014

Prioritera

Ligger och lyssnar på Judas Priest´s nya alster, en trevlig samling låtar må jag säga.

Njuter av nuet, men funderar samtidigt över framtiden, avbetalningar, investeringar, mål, kost m.m. en del som rör sig i huvudet just nu, försöka få allt rätt och riktigt och prioritera i rätt följd. Många saker jag vill ska ske nu med en gång, vilket inte är möjligt.

Har lagt in om extra inbetalning på avbetalningarna denna månad då lönen kommer vara större än vanligt, men samtidigt vill jag köpa fler aktier, en ekvation som inte går ihop.

Kommer förnuftet segra?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vad ligger på köplistan? Jag funderar på att öka i Mr Green men skall även läsa mig in på företaget Hexatronic för att se om det kan vara intressant. Trevlig sommar förresten!

~ Farbror Joakim

nonhosonno sa...

Jag vill öka i Nexam och Cassandra Oil. Har även fått lite hintar om Mr Green :)

Trevlig sommar på dig med!