tisdag 26 november 2013

Med möjlighet att påverka

Mörker när man stiger ur sängen och mörker när man styr bilen hemåt. Vintern är kommen!

Har de senaste veckorna haft ett fullspäckat schema, jobb varvat med diverse aktiviteter. Har påbörjat ett litet projekt som är förberedande inför ett längre arbete till våren. Tre dagar förra och två dagar denna veckan, en del pappersarbete har det blivit, men nu är den biten klar så nu blir det mer socialt de sista dagarna.

Ett nytt uppdrag har jag fått frågan om och tackat ja till, med start efter årsskiftet, skall sitta med i en nämnd här i min kommun. Har även blivit nominerad till en lista inför valet 2014. Spännande saker som sker med andra ord. En möjlighet att kunna påverka beslut! Är tacksam för möjligheterna som ges.

Min ansökan om en spännande 3 dagars utbildning i januari ligger just nu hos beslutsfattarna och jag väntar på besked, skulle tro det dyker upp relativt fort.

Bilen är lagad och åter på vår uppfart, ny lackad stötfångare och bakskärm samt nytt flexrör av universal modell, det var nära att det föll på röret, hade det inte gått att lösa med ett universal så hade de löst in bilen istället för att laga. Har dock fixat med bilen tidigare så jag ville ju ha den kvar, går fint i motor och ser hyfsat fräsch ut för sin ålder.

Lönen har dykt in, så nu skall jag lägga in de sista räkningarna för månaden, skoj värre!

Läs även andra bloggares åsikter om 


Inga kommentarer: