lördag 26 februari 2011

Dyrbar tid!


Har i veckan skickat in uppsägning på mitt mobilabonnemang, det går ut nu om en månad efter 24 månaders bindningstid, bestämt mig för att inte ha någon smartphone för tillfället, är jättenöjd med min iPhone men det kostar att vara up to date, samt att det tar väldans massa tid i anspråk, kolla facebook, mail samt surfa. Till vilken nytta egentligen? Ett behov som man skapat!

Har aktiverat mitt förra abonnemang igen, billig månadskostnad samt billigt att ringa och sms:a har även införskaffat mig en "vanlig" mobil, en Nokia 6700 Slide. Lägger jag ut min iPhone 3G 8Mb på tradera så inbringar den runt 1000:- vilket inte är helt fel.

Månadskostnaden kommer bli 200-300:- billigare varje månad!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

2-300 billigare?

har precis köpt en iphone och den kostar mig 109:- + 100:- i månaden
(abbonemang + förhöjd månadsavgift) sedan kanske man ringer för 50:- till
och om vi avrundar så blir det 300 i månaden... tycker det är överkomligt så jag förstår inte hur det kan bli 2-300 billigare för dig varje månad men du kanske ringer väldigt mycket?

nonhosonno sa...

Jupp jag ringer en del, ligger på 500:- eller mer per månad men då betalar jag även 69:- för surf, vilket jag inte kommer göra sen, så räknar med att kommande räkningar hamnar på runt 300:-