onsdag 22 mars 2017

Säljer av

Har gjort en helomvändning i mitt sparande och tänkt om, har denna veckan börjat sälja av aktie innehavet, och kommer istället ladda in pengarna som amortering på skulderna, så för att maxa återbetalningarna blir det inget sparande i aktier eller fonder på ett tag, har pausat mitt månadssparande.

Känns bättre att slippa ifrån ränteutgifterna, det kommer en dag när räntan stiger och då kan det vara skönt att ha så små lån som möjligt.

Sitter kvar i Nexam och Ripasso för tillfället, har inte bestämt mig för när jag släpper dem ännu.

För er som tänkt placera i aktier har SparaKlokt gjort en liten köpmatris för bolaget Castellum, en aktie jag har i mina barns portföljer.

Igår gjorde jag klar min och frugans deklaration, skönt att fått det avklarat, en sak att stryka på listan :)

Fick idag köpt biljetter till Metallica´s spelning på Globen, drygt ett år innan de äntrar scen, lite tidigt biljettsläpp kan tyckas, men lika bra att sitta på köpknappen, det lär bli slutsålt. Nu är det bara tåg och hotell som behöver bokas.

För att "fira" dagens biljettköp tänker jag nu avnjuta en kall Tuborg!

2 kommentarer:

kronantillmiljonen.se sa...

Hej!
Sitter och funderar lite. Har du tänkt sälja av hela portföljen eller bara vissa delar av den?

Att investera i sin bostad är ju den bästa investeringen man gjort historiskt sett :)

Stort lycka till!

nonhosonno sa...

Hejsan! Kommer behålla Nexam och Ripasso, i Nexam är planen runt 1 år framåt, sedan nytt beslut, i Ripasso har jag inte satt tidsperspektiv ännu. Har dock kvar min portfölj hos Nordea.

Lägger stor kraft att amortera av på ett surt gammalt LO lån vi har, samtidigt som bostaden. Skönt att se lånen minska :)