tisdag 14 juni 2016

Nytt åk!

Har tittat runt och provkört efter ny bil ett tag, så igår bestämde jag mig, bilen var dyrare än jag först tänkt mig, men hittade en riktigt fin som jag föll för, så valet blev enkelt.

En stilig kombi med 11500 mil på mätaren, automat och servad enligt bok, samt vissa slitdelar utbytta, fin i lacken och såg väl omhändertagen ut. Bilen var servad för 400 mil sedan med olja, filter, tändstift, multirem, luft och kupé filter samt automatolja.

Förhandlade fram 2 st nya sommardäck samt utvändig och invändig rekond/tvätt, fick även ner prislappen med 5000:-

Bilen drivs av både bensin och etanol, så årsskatten ligger på 1845:- vilket är 500:- billigare än min nuvarande. Årsmodellen är en 2007, vilket gör att jag kommer ratta en 10 år nyare bil än den jag kör idag.

Planen är att framföra detta fordon i minst 6 år framöver. Vilket gör att inköpspriset utslaget per månad hamnar runt 750:-

Vad blev det för bil då? Jo, en Saab givetvis :) En Saab 9-5 2,3T Biopower.

Hämtar bilen om 2 veckor, då skall den skina!


Inga kommentarer: