torsdag 9 augusti 2012

Extra buffert

Har sedan gårdagens planering höjt månadsdragningen till medlemslånet med 500:- så resterande månader fram till årsskiftet buffras det lite extra.

En dryg månad kvar att betala till telia, summan av 500:- som kommer värma vår plånbok bättre än telias kassa skall även den läggas in som extra buffert.

Ligger ute på altanen för tillfället och njuter av det fina vädret som yttrar sig idag, smuttar kaffe, skriver inlägg  och läser ekonomi nyheter. Livet är gott :)

Barnen är med kompisar och frugan drar in deg. Jag skall snart svettas lite, gräset behöves klippas.

Buffrar du inför framtiden?

Läs även andra bloggares åsikter om ,

5 kommentarer:

Amatörens aktieblogg sa...

Jag fyller konstant på min buffert in för framtiden.

Jag och tjejen letar hus så kontantinsatsen kommer kosta en slant. Så jag håller på att bygga upp en rejäl buffert bredvid den för att dels ha pengar till eventuella renoveringar men även för att täcka oförutsedda utgifter som är lätta att få när man bor i hus.

Så sakta men säkert växer en buffert upp i kombination med att jag investerar lite i aktier och annat som är mer långsiktigt och lite mer låsta än själva buffertsparandet...

Per Penning sa...

Ja, det jobbas hårt på det. Strävan är en buffert motsvarande sex månaderslöner för mig resp frun. :)

nonhosonno sa...

Låter bra det boys :)

Anonym sa...

Brutto eller netto? Sex månadslöner alltså? Antar netto... Har ni andra det också? //Kajsa A

nonhosonno sa...

Målet är x antal månadslöner, men det är en lång väg :) Har uppdelat det på olika konton, bil, hus m.m.