söndag 24 juli 2011

Koppartackor


Blev inspirerad av Ekonomisk trygghet, läste att han beställt lite koppar och då jag hade lite pengar liggande på mitt paypal konto slängde jag iväg en liten beställning på några Copper Bar - Motorcycle, även jag hos Copper Cave. Min beställning gick på 38 dollar med frakt, hoppas den går igenom utan tull.

Det var ett tag sedan jag köpte ädelmetall, så var tvungen att kolla lite foto på mina koppar och silver mynt/tackor, då de ligger i säkert försvar i bankfacket. Gjorde ett litet collage på mitt innehav, enligt bilden överst. Vad tycks?

Vill ni veta mer om ädelmetall i investeringsform besök gärna ädelmetallforum.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

3 kommentarer:

john sa...

Hehe blev frestelsen för stor när du såg mitt inlägg? =)

Iom att det är så pass "billigt" med koppar om man jämför med andra ädelmetaller så är det svårt att hålla fingrarna borta från köpknappen.

Snygg samling av silver/koppar du har!

Mvh //Ekonomisk Trygghet

nonhosonno sa...

Jupp frestelsen tog överhand :)

Ja man får ju ett gäng tackor för en hyffsad peng, vilket är skoj.

Tackar, ja det är en trevlig samling :)

Anonym sa...

Snygg samling ur rent dekorativt syfte. Som investering kan man dock kraftigt ifrågasätta att betala överpris för objekt bara för utseendets skull. Men snyggt som sagt =)