lördag 20 maj 2017

Bensin

Har tillbringat några timmar i bagaget på min gamla Saab idag, en bensinpump som efter 20 år drog sin sista suck. Beställde hem en ny komplett i veckan och jag tog idag tjuren vid hornen, efter en del meck satt den på plats, fick skarva lite bensinslang oxå då nipplarna till tryck och retur gick sönder, misstänkte att något sådant kunde hända, så hade lagt till två nipplar i beställningen.

Startade som den skulle och jag tog en tur, en sväng i sakta fart samt på landsväg, stannade även till och tankade några liter så att flottören och mätaren synkade, allt fungerade fint, nöjd över mig själv som löste problemet, känns bra :)

En sparad slant blev det också på att ha bytt pumpen själv, gott.

Nu blir det ett glas rött och lite blogg läsande, bl.a skall jag studera Sparaklokt´s veckorapport.

Inga kommentarer: