söndag 19 mars 2017

Shape Up

Idag är det slappar söndag med tid för kropp och själ, vi har haft en period med fullt schema, och toppade gårdagen med barnkalas, så idag tar vi det lugnt och samlar kraft.

Frugan var iväg en stund på förmiddagen och stylade till frisyren, nu sitter hon och yngsta dottern och går igenom uttjänta kläder, kör lite tvätt, och plockar i hemmet.

Jag har lagt lite tid på mig själv med ansiktsrakning, diverse skum och dofta gott, smörjt in mina trötta fötter, och förberett rena kläder till nästa veckas jobb.

Ikväll får det bli familjestund framför tv och någon bra film, det lutar åt den nya svenska filmen Flykten till Framtiden.

I veckan hjälpte jag aktiepappa lite med sina utdelningsaktier, bidrog till hans utdelning genom att besöka Willys, brukar handla där då jag gillar utbud och prisbild, sen blir det en del inköp även i vår lokala Konsum butik, lite dyrare men smidigt och skönt att ha en lokal butik inpå knuten.

Annat som skett under veckan är att jag plockat bort ett pass från biojobbet, ett pass som tillkommit på annan ort, och som jag nu kört några gånger, men efter moget övervägande nu tackar nej till, dels för att det är längre resväg samt att det blir för mycket arbetande timmar, kroppen blev som ett utsketet päron, så det är inte värt det.

Nu skall jag hjälpa frugan och packa kläder som skall till Röda Korset.

Inga kommentarer: