måndag 30 januari 2012

Pengar eller fritid?

Har tillbringat lite tid idag med ett uppdrag jag har, inget betungande kroppsligt, utan ett typ av "möte". Det började 18.30 och slutade 20.00 men lämnade hemmet 18.10 och kom hem igen 20.20 som kompensation får jag 651:- i "arvode" samt milersättning till och från.

Min dag började 5.00 då klockan ringde, gick upp en liten stund senare och gjorde mig i ordning, satte mig i bilen 5.50 med nosen mot jobb. Backade in bilen på tomten runt 16.30 efter jag hämtat lilltösen på fritids. Fixade lite krubb till döttrarna, kollade lite läxa och lite annat smått. Dax att ge sig av!

Nu sitter jag i soffan, döttrarna har lagt sig, frugan slutar jobbet 22.00

Min fundering med det hela är om det är värt det, klämma ett "möte" på kvällstid 10 gånger per år, och få en liten slant för det, eller avsäga mig uppdraget och istället njuta av min lediga tid. Det lutar åt det senare..

Drygt 650:- extra 10 månader om året, bra pengar, fast inte SÅ bra pengar.

Vad tycker du? Hur hade du tänkt? Pengar eller fritid?

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 kommentarer:

XO sa...

Fritiden, speciellt när du har barn. Men det är vad jag tycker eftersom ni verkar klara er rätt bra utan dem pengarna.

Pengar är viktigt till en viss nivå sen är annat som tid med vänner, nära och kära mycket viktigare.

Så ser jag på det.

Mvh/XO

nonhosonno sa...

Tack för synpunkten, då har vi lika syn!