tisdag 25 maj 2010

Sega jättar!


Förra veckan på onsdagen så gjorde jag bytet i min PPM portfölj, idag nästan en vecka senare är det fortfarande inte riktigt klart, något är sjukt med detta system, alldeles för lång handläggningstid.

När jag ändå är inne på klagomuren så passar jag på att beklaga mig åt Nordeas Internetbank, tycker tillgängligheten blir sämre och sämre, förut idag var det tillfälligt avbrott, och för en stund sedan gick det inte att logga in, konstiga felmeddelanden, och nu står det tillfällig teknisk störning på sidan. Har mailat Nordea och klagat lite, man betalar ju dock för tjänsten.

Har haft semester idag, tog en dag ledigt då vi renoverar här hemma, fick målat ett rum samt dörrfoder, kalas! Nu är det bara målning av fönster och tapeter som skall upp samt nytt golv, sen är det rummet färdigt. På torsdag skall jag ge mig på fönstret samt ev börja med målningen i köket, efter det blir det en fondvägg i köket som skall tapetseras, har beställt supersnygga tapeter till kök och hall. Priset per rulle 499:- var oxå supersnyggt, hade dock 20% så det blev lite billigare ;)

När jag ändå var hemma passade jag på med lite ekonomi samtal, tog in offerter på lite försäkringar, skall jämföra och ev byta, vi har en del försäkringar idag genom facket, men det skadar inte att kolla runt, det kan ju gå att få billigare. Har även ringt och avslutat en e-faktura på bensinkortet, skall återgå till pappersfaktura, lättare att få en bra överblick känns det som, skall även avsluta några autogiron.

Har även hunnit med lite bloggar, läste ett super inlägg hos Dollarmiljonärens Dagbok. Zed´s Dead är nu även krönikör hos DagensPs, skoj!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: