tisdag 18 november 2008

Julgrisar

Jag har precis varit ute och motionerat, kors i taket, gått i raskt tempo i 30 minuter. Det var länge sedan jag rörde på dö köttet, blev dy svett, men det var riktigt skönt. Kommer nog ha ont i benen imorgon. Vi har slagit vad, jag och dom andra julgrisarna på jobbet, att vi skall gå ner 5kg per person till den 23 december. Vi vägde in oss allihop, i bara kalsongerna, rolig syn. Min vikt idag var 106,5 kg. Den som inte lyckas gå ner 5kg skall bjuda på frukost och den som går ner mest får 500kr :) Måste lägga om kosten oxå, skall testa att dra ner på kolhydraterna, och sluta äta light produkter. Nån som har nått bra tips på kost? Funderar även på någon rensningskur, tips tas tacksamt emot...

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

minna sa...

Viktklubben på aftonbladet är bra, men annars är GI jätte bra. Det funkade kanon på mig! (fast nu har jag gått upp alla kilon) Kul att ni kör ett sånt race på jobbet! Jag kanske borde börja jobba där och signa upp mig i kampen mot julkilona?? =)

nonhosonno sa...

Hehe ja du är jätte välkommen att börja jobba och signa upp dig... Det blev lite tjoande när jag stekte upp ägg och bacon till frukost idag :) Ja en kompis sa oxå att GI skulle fungera, gott att höra att det funkade för dig med. Det är ju det svåra sen givetvis, att hålla vikten när man väl lyckats gå ner.