tisdag 24 januari 2017

Svåra beslut

Ja livet är inte lätt med alla beslut som skall tagas, håller på och bollar olika scenarion i mitt huvud hela tiden gällande jobbet, skitjobbigt rent ut sagt.

Har fått frågan om fler pass på biojobbet som kommer öppnas upp under våren, har även varit på "anställningsintervju" om ytterligare en jobbmöjlighet. Båda jobben är sämre betalt än det jag har idag, men vill ju byta inriktning, men problemet är att vi inte är i hamn med vår amortering ännu, men när vi väl är det så spelar lönen mindre roll, men just nu blir det lite tight så att säga, samtidigt som jag bollar tankarna att om jag inte gör slag i sak så missar jag chansen och kommer harva på som vanligt.

Jag vill jobba mindre, men just nu jobbar jag mer. Kör jag på utan extra jobb eller byter jobb når vi amorteringsmålet tidigast om 4 år, och så länge vill jag inte harva i samma hjulspår. Stönigt läge....

I slutet av året lämnar vi iallafall tillbaks bilen vi privatleasar, och kommer ej tecka oss för någon ny, utan det lutar åt att jag snyggar till min 20-åriga Saab och gasar runt i den så länge den går, vilket besparar oss en fast utgift på 2400:- per månad, vilket även betyder att min inkomst kan sjunka med nästan lika mycket men vi ändå kan behålla samma "standard" för övrigt, det blir ett steg mot enklare tillvaro, lära sig att leva på mindre pengar, vilket är min önskan, mindre jobb mer fritid.

Vikten rullar på, ligger stabilt runt målvikten, men provar lite med maten vilken typ och mängd jag kan trycka i mig för att må bra över tid.

Mår bra och trivs med livet för övrigt, bara detta jobbmalande :)

Inga kommentarer: