onsdag 1 februari 2012

Autogiro

Autogiro är roten till allt ont går det att läsa om i dagens Metro, att vi får mindre koll på våra utgifter när det går på autopilot, jag håller med, plockade bort lite autogiro för något år sedan just av den orsaken, tyckte jag fick sämre koll. Nu har vi fortfarande några autogiron som går in, huslånen och några försäkringar, men de är liksom alltid där.

Autogiro kan dock vara riktigt bra när man använder det som sparande, på lönedagen, 10% betala till dig själv, rätt in på något sparande.

Vad tycker du?

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

3 kommentarer:

Per Penning sa...

Har också några autogiron. Så länge man har koll så. :)

Anna sa...

Jag har autogiro på mitt sparande.

Jag har de flesta räkningarna på e-faktura, nästan samma sak men inte riktigt. Tycker att det är jättesmidigt, inga räkningar som läggs på hög och glöms bort..

Man måste ju godkänna dem och jag skriver alltid ut dem och sätter in dem i en pärm när jag betalar dem.

nonhosonno sa...

Per: Ja har man koll så :)

Anna: E-faktura är smidigt och bra, där ser man ju räkningen varje månad och godkänner den som du säger, riktigt bra. Autogiro på sparande. Tummen upp!