söndag 20 april 2014

Flytt pension

När man är ledig några dagar extra så här i påsktider får man lite extra tankeverksamhet, tid att gå igenom lite pärmar och hjärngympan sätter igång :)

Flyttade och samlade min avtalspension hos Avanza för några år sedan, men jag har ytterligare några pensionslösningar som ligger och skvalpar, en IPS hos Nordea, som jag flyttade dit från Swedbank när vi ansökte om bolånet, en IPS hos AMF som jag fortfarande sparar i, en arbetsrelaterad lösning hos Folksam som bara ligger där, samt en traditionell avtalspension hos Länsförsäkringar som missades vid flytten till Avanza.

Min uppgift nästa vecka blir således att ringa Avanza och höra om möjligheten att få allt flyttat till dem.

Frugan har oxå några små pengahögar utsprida, och behöver en genomgång.

Vad tycker ni? Samla allt hos ett bolag eller spelar det ingen roll?

Läs även andra bloggares åsikter om 

Inga kommentarer: