söndag 26 januari 2014

Rensningen av utgifter

Idag blir det städ och rens här hemma, damma och dammsuga, torka av lite prylar, och rensa i lite papper och dylikt. Soptunnorna töms nu i veckan som kommer så bra att fylla på.

Den ekonomiska rensningen har gått över förväntan så här långt, effekten syns dock inte fullt ut förrän om några månader när alla uppsägningar träder i kraft. Det är ett pågående arbete, har inte gått igenom alla försäkringar och sådant ännu, bolånen ligger på rörlig ränta, så där finns det oxå möjlighet till förhandling med banken och kanske något billigare ränta.

Nu gäller det att inte köpa hem något onödigt utan bara det absolut nödvändigaste samt försöka köpa det vi behöver till bäst pris. Komma i rätt fas och ha pengarna där de gör mest nytta.

Lite kaffe sedan köra igång!

Läs även andra bloggares åsikter om  

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag brukar använda
SEB regler mot min nuvarande bank
om bolån
där de som är med i ett fackligförbund
får låna deras inlåningsränta +0.9
Räntekompaasen är också bra riktlinje idag är rörliga 1.3+0.9 =2.2

Räntekompassen är också bra

Mvh JG

Fredrik / EkonomiZonen sa...

Har också rensat lite, gjorde så att jag sa upp det jag inte behövde. Då jag inte har så mycket abonnemang blev det bara spotify, men man får väl se det som ett tecken på att det inte fanns mycket onödigheter innan heller. Ökade sparandet med samma summa också så att besparingen blir "osynlig" och jag inte slösar pengarna på något annat onödigt istället.

nonhosonno sa...

Tack båda!