onsdag 29 januari 2014

Förlängd hållbarhet

Kör ju som jag berättat om tidigare på frugans äldre laptop då min lade av, funderade på att skaffa en ny men avvaktade då den fungerar än om seg och långsam. Den hittar inte alltid nätverkskortet men efter några omstarter fungerar den fint, men idag ville den inte vara med alls, omstart efter omstart, inget wifi eller nät.

Kändes mindre upphetsande då inköp av dator är förpassad till framtiden någon gång och inköp inte är prioritet. Då slog det mig plötsligt att någonstans här hemma skall det finnas ett trådlöst usb nätverkskort, efter en stunds rotande i lådor fann jag min modell äldre D-Link DWA-140, och efter en stunds letande på den stationära tv datorn hittade jag drivrutiner på internet, laddade ner och placerade dem på ett usb minne, in med dem på laptopen, installerade och trumvirvel, nätverk med wifi :)

Har med andra ord förlängt hållbarheten ytterligare ett tag, någon dag, vecka, månader? Lyckas jag hålla den i liv tills oktober blir jag mer än nöjd!

Läs även andra bloggares åsikter om 

2 kommentarer:

Auri sacra fames sa...

Ladda ner CCleaner och kör det ,prova sedan Microsoft Fix It för att snabba upp datorn på ett enkelt sätt... Har gjort det med gamla datorer hos folk och det har gjort underverk på prestanda =)

nonhosonno sa...

Tackar för tipset! :)