söndag 29 december 2013

Avstämning ett av målen


Dax att göra årsbokslut gällande vikten, sammanställning för 2013.

För exakt ett år sedan stod vågen på 110,8 kg och det trängde besvärligt när jag skulle knyta skorna, tog då beslutet att något måste göras, satte upp målet att under 2013 gå ner till en vikt stadigvarande under 100 kg.

Idag 29/12 2013 visar vågen på 87,8 kg

Har uppnått mitt vikt mål för året, har tappat 23 kg och mår som en kung. Inget obehag när jag böjer mig, inte lika andfådd när jag går i trappor m.m. har gått ner i storlekar på jeans och tröjor, kläderna sitter finare. En stor hälsovinst.

För att nå mitt mål har jag nästintill hela året skippat kolhydraterna, ingen pasta, ris, potatis, mjöl och dyl, ingen läsk, godis eller socker, håller koll på innehållsförteckningen på saker jag stoppar i munnen, helst under 5g kolhydrater per 100g. Äter riktigt smör och fett, mycket kokosolja, inga lightprodukter.

Har inte tränat något under året, utan viktnedgången beror enbart på ändrad kosthållning.

Tänker fortsätta på den inslagna vägen, och målsättningen för 2014 blir att ligga stabilt runt 85 kg strecket.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

2 kommentarer:

Unknown sa...

Bra jobbat! Tror du att du behåller vikten om du går över till "vanlig" kost? Fast det klart.. det är lättare att inte äta en pizza när man inte "får" det för sin diet än med bara viljan kanske... så upplever jag det!

nonhosonno sa...

Tackar!

Tror att om jag går tillbaks till vanlig kost faller dit igen. Dumt att chansa :)

Däremot kan jag tänka mig äta av en vanlig pizza vid enstaka tillfällen, eller någon potatis vid bortbjudningar.