söndag 31 januari 2016

Väckarklocka

Har jobbat sedan jag gick ur skolan, började förvärvsarbeta vid 18 års ålder, så har knegat en bit över halva livet, sålt min tid för pengar, innan dess satt jag i skolbänken. Har jag tur och får vara frisk och vid liv, har jag lika mycket tid kvar, frågan är bara om jag skall fortsätta sälja min tid eller om jag skall göra något annat med den.

Tillbringa mer tid med familj och vänner, njuta av dagarna, promenera i naturen, slappa, laga mat, läsa en bok, ja listan med trevliga saker kan göras hur lång som helst.

Imorgon bitti ringer klockan igen! Sugen? Nej!

2 kommentarer:

Per Penning sa...

Nej, det var inte enkelt imorse. Dessutom drömde jag om jobbet men det är dessvärre obetalt arbete.

nonhosonno sa...

Usch då, ingen höjdare att drömma om jobbet :)