fredag 10 januari 2014

Dagens besparing

Jakten på utgifterna går vidare, turen har kommit till mobil abonnemang, mitt är redan fixat sen några månader, så nu dök jag in på frugans, även hon har Tele2, och ett all inclusive för 345:- vilket var riktigt bra när det tecknades, men nu har marknaden ändrats och hon förbrukar inte speciellt mycket datatrafik, men pratar och sms desto mer.

Några klickande på skärmen och vi bytte till ett med 1GB datatrafik istället för som tidigare 10GB, fortfarande fria samtal och fria sms, ingen öppningsavgift. Ny månadskostnad 249:- ingen bindningstid.

Dagens besparing blev 96:-/ månad, är nu uppe i 845:- kapade utgifter per månad :)

Läs även andra bloggares åsikter om 

4 kommentarer:

Anonym sa...

Misstänker att du inte har fast telefoni
jag byte till Tele2 fasta mobila
då betalar jag 49:- kronor
för jag har bredband
istället för telias 135:-

nonhosonno sa...

En bra besparing där! Kanon att kapa onödiga utgifter :)

Anonym sa...

Har också ordnat med OKQ8 Visa Kort
där jag handlar all mat och lite annat ca 7500:- i månaden 1 procent tillbaka 75:- mmånaden
handla jag på drar jag ICA-kortet också så får 1 procent till 50:-
75+50 = 125:- = 1500:- per år
lite overkill

nonhosonno sa...

Smart! Jag gör liknande när jag handlar på ICA, först drar jag ICA kortet, och sen betalar jag med Coop Visa :)