fredag 10 januari 2014

Årskort


Fredag kväll och precis ätit lite lövbiff, örtsmör och dallas sallad, smuttar nu på lite rött, ett ekologiskt Malbec vin, Cameleon, smakar gott.

Är mycket nöjd med veckans omstrukturering av hushållskassan och ekonomin, ett rejält steg på vägen mot målet att amortera bort krediterna. Är riktigt taggad inför uppgiften! Väntar på fakturorna så jag kan köra igång på allvar :)

Fick en liten "belöning" med posten idag, en uppskattning på mitt engagemang, ett årskort med fri entré till landets samtliga trav och galopp banor :)

Har minskat mitt spelande, trav och fotboll, sedan årsskiftet, insatsen alltså, inte mitt engagemang. En förändring som är nödvändig, lagom är bäst, finns en risk att bli fartblind.

Är med i några andelsspel i olika konstellationer på V75, men från att ha haft 2 andelar per system kommer jag i fortsättningen köpa 1 andel, vilket är fördelen med andelsspel, man är med på de stora systemen men kan välja att lägga en liten insats. Vi lägger 25:- per andel i ena, och 50:- per andel i andra.

Tippar även fotboll, med arbetskamraterna, vi spelar för runt 20:- per vecka och person, det kommer jag fortsätta med, en kul och social grej, mycket tjöt :)

Har filat på detta inlägg i över en timme nu, vinet är slut, en 37:a, så nu skall jag brygga lite kaffe och ta en liten kaffekask istället. Njuter av tillvaron, önskar Er en underbar fredagkväll!

Läs även andra bloggares åsikter om 


Inga kommentarer: