söndag 14 april 2013

Vikt resan

Har nu kört lchf sedan årsskiftet, och vikten fortsätter sakta men säkert neråt, till dagens datum har jag tappat 15kg, enbart på kosten, ingen träning alls. Drygt 3 månader med Low Carb High Fat.

Första gången jag började med lchf var i november 2008 inför en tävling med arbetskamraterna, och körde i ett antal månader innan gamla vanor återtog sitt fäste. Nu känns det dock annorlunda, känner mig mer beslutsam, en långsiktig ändring av kost och levnadsvana, ett annat tankesätt.

Kosten lchf innebär alltså minimalt intag av kolhydrater, skippa potatis, pasta, ris, mjöl och socker m.m. och maximera intaget av fett, riktigt fett, inget margarin eller fusk fett.

Använder rikligt med cocosfett och smör.

Når snart delmålet 95kg, efter det styr jag mot 90kg. Mina invägningar finns under vikt.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

Bra jobbat! Men varför inte köra lite byggövningar på det? Mer muskler bränner ännu mer och du får bra form på kroppen. Go for it!

nonhosonno sa...

Tackar!

Japp har allt tänkt köra igång någon typ av motion/träning här i vår. Vore trevligt med lite form på kroppen :)

Spargrisens Mor sa...

Jämlarns så bra det går för dig med viktminskning gm LCHF. Heja dig!

Per Penning sa...

Mycket bra och inte minst spännande! :)

Kan du inte berätta om hur en normal dags mat ser ut? Måltiderna?

Och vad är det där withings för något?

nonhosonno sa...

Tackar Mor :)

nonhosonno sa...

Per: Jag plitar ihop ett inlägg om måltiderna :)

Withings är en app som funkar ihop med våg och blodtrycksmätare, samt man kan synka ihop Runkeeper m.m. Riktigt bra!