onsdag 20 mars 2013

Deklarera mera 2013

Har idag påbörjat min deklaration, enligt skatteverket kan man köra igång först imorgon 21/3, men när jag testade att logga in idag var det redan öppet.

Har ikväll gjort klart bilagan med aktieaffärer och gått igenom alla förtryckta uppgifter, så det som återstår nu är att räkna ut kostnaden för resor till och från arbetet, 18,50 kr milen men måste över 10.000:- skulle tro att jag kommer strax över, så några kronor kanske det kan bli som avdrag.

Skatteuträkningen visar på några tusenlappar tillbaks in i plånboken, och lämnar jag in deklarationen över nätet kan jag räkna med återbäring innan midsommar. Lite sommarpengar :)

Hur ser din prognos ut?

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

Kampen mot index sa...

Ca 600 kr tillbaka.

Alltid något iaf

nonhosonno sa...

Ja det är alltid något, allt plus tillbaks är skönt, så länge man slipper betala :)