tisdag 29 januari 2013

Nytt operativ

Har roat mig med att installera Windows 8 Pro, gick väldigt smidigt och bekymmersfritt, valde att spara enbart personliga filer. Fick tag på en uppgraderings kod och med Microsoft erbjudande som löper ut på torsdag betalade jag endast 139:- ett riktigt trevligt pris, nästan gratis :)

Har bara kört några dagar med det nya och tycker det fungerar bra, ny layout och nya funktioner, men inga problem eller konstigheter. Tror jag kommer trivas fint i den nya miljön.

Funderar på att uppgradera även frugans, en lite äldre maskin, men kanske lika bra att passa på, kan bli ett lyft, känns som hastigheten snappats upp ett steg.

Vilket operativ använder du?

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 kommentarer:

john sa...

Jag installerade windows 8 för några veckor sedan. Jag tycker det fungerar ganska så bra, dock stör jag mig på några saker men det är troligtvis bara jag som inte vant mig ännu.

T ex undrar jag hur man minimerar PDF-dokument. Nu när jag ska öppna en pdf-fil så öppnas den som i ett nytt program (ungerfär som när man startar ett spel på datorn), förstår du hur jag menar ? =)

Mvh
Ekonomisk Trygghet

nonhosonno sa...

Japp fattar, vet inte hur man gör där, fick lite samma när jag kollade kort, även när jag skulle kolla ett videoklipp, men testade med Mozilla Firefox och då fungerade det som vanligt. Tar nog ett litet tag innan man greppar allt.